Slapeloosheid? Gratis ebook »10 Stappen naar beter slapen«

Weet u dat 1 op de 10 mensen lijdt aan slapeloosheid? Voor auteur Mirna Boomaerts is slapen jarenlang een probleem geweest vanwege een slaapstoornis. »Ik ben ervaringsdeskundige en weet heel goed wat slecht slapen met je gezondheid doet. Daar is veel zelf aan te doen. Zelfs de keuze van het voor jou juiste beddengoed kan je helpen om beter te slapen.»

De basis van gezondheid is een goede kwaliteit slaap: Goed slapen verhoogt de concentratie, brengt emotionele stabiliteit en zorgt ervoor dat je beter met uitdagingen om kunt gaan. We slapen gemiddeld 1/3 van ons leven, dat is gemiddeld 25 jaar!

In sommige nachten val je gemakkelijk in en slaap en de hele nacht door, met slechts een paar onderbrekingen. Opstaan na een nacht goede slaap is geweldig, je voelt je fris, vol energie en bent klaar voor de nieuwe dag.  In andere nachten val je maar moeizaam in slaap of helemaal niet. Of het lukt je om in te slapen maar je wordt vaak wakker.

In dit boek helpt slaapadviseur Mirna Boomaerts van Silk Haven u oplossingen te vinden. U zult begrijpen wat er tijdens de slaap gebeurt, wat goed en slecht voor je is en wat jou kan helpen om ’s nachts echt goed te slapen.

In het e-book ’10 Stappen naar beter slapen” vind je  informatie en praktische tips die je zelf thuis kunt toepassen.  Met dit handboek kan gezond slapen de bron worden van een goede gezondheid! Dit e-book laat u ook zien wat de rol van beddengoed is voor een gezonde slaap en met name bij  aandoeningen zoals slapeloosheid, nachtzweten, astma en huisstofmijt allergie.     

Vraag dit uitgebreide e-book gratis aan via www.slapengezondheid.nl

EbookSlecht slapen is een ernstig probleem

We betalen een hoge prijs voor onvoldoende slaap.

–          Slaapproblemen kunnen ook aan een slechte gezondheid gekoppeld zijn. Nieuwe onderzoeken tonen een verhoogd risico op diabetes, hersenaandoeningen en overgewicht aan. Ook ziet men bij mensen die minder dan 5 uur per nachts slapen een afname van de levensverwachting in vergelijking met mensen die 7 uur per nacht slapen.

–          Ook slechts enkele nachten slecht slapen kan schadelijk zijn. Onderzoek toont aan, dat bij mensen die 3 nachten achter elkaar minder dan 5 uur slapen, de kans op psychische gezondheidsproblemen toeneemt: hoofdpijn, maagpijn, pijn aan gewrichten en botten. Het is ook duidelijk geworden dat nachten met minder dan 4 uur slaap, meerdere keren achter elkaar, veranderingen in uw stofwisseling kunnen veroorzaken. Deze lijken op de natuurlijke verouderingsprocessen die hormoonniveaus verhogen wat kan leiden tot overeten en gewichtstoename.

Ook wanneer slaaptekort geen ziekten of ongevallen veroorzaakt,  kun je de kwaliteit van jouw leven beïnvloeden. Slaapproblemen beïnvloeden elk aspect van het dagelijks leven, zoals je welbevinden, concentratie, arbeidsprestatie en energie. Drie van de tien werknemers is in de laatste 3 maanden niet naar het werk gegaan of heeft tijdens het werken fouten gemaakt, veroorzaakt door slaapproblemen.

 

Ook interessant: Artikel over traagschuimmatrassen

Share This Post On